Monday 23 March 2015

QMS

Pada 14 Mac 2015, Pusat Kesihatan UiTM telah membuat penambahbaikkan pada sistem pengurusan giliran atau 'Queue Management System (QMS)'. Sistem 'QMS' yang baru ini lebih praktikal, sophisticated dan moden berbanding sistem 'QMS' sebelum ini. Sistem ''QMS' yang terbaru ini adalah berbentuk seperti 'tab' dan 'touch screen' dimana sistem ini adalah penggunaan terbaik  serta digunapakai untuk pusat perkhidmatan seperti bank, farmasi, hospital, atau mana-mana organisasi yang mempunyai kaunter. Antara kelebihan sistem ini adalah, menyediakan masa pemantauan untuk analisis pengurusan giliran, masa perkhidmatan, masa pelanggan menunggu, meningkatkan kecekapan pekerja dan seterusnya dapat meningkatkan kepuasan hati pelanggan.



Ini adalah 'QMS' yang digunakan sebelum ini.

'QMS' lama di bahagian Makmal Perubatan

'QMS' berwajah baru iaitu berbentuk 'tab' dan 'touch screen'.

'Counter display' juga berwajah baru.

En. Helmi Pegawai IT memberi latihan dan tunjuk ajar kepada ahli Zamrud
bagaimana menggunakan 'QMS' yang baru.



'QMS' di Farmasi.

'Monitor Display' dipaparkan di bahagaian Pergigian Pusat Kesihatan.


Ini adalah tempat 'Tickect Dispenser' yang diletakkan di sebelah kaunter
Informasi pada bahagian pintu masuk Pusat Kesihatan.


'Monitor Ticket Display' yang mudah digunakan dan mesra pengguna :)












No comments: